Články
Negativista v týmu
25. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Máte v týmu člověka, který má časté komentáře v duchu, tento projekt stejně neklapne, naše práce je zbytečná nebo to je špatný nápad. Uvědomujete si jaké má tento jedinec dopady na Vás a jak ovlivňuje celý tým?
Jak vymáhat dodržování pravidla?
18. 11. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Představte si, že máte pravidlo chování; něco, co požadujete po svých zaměstnancích. Ti je však nedodržují. Ne že by bylo špatné, je pro ně pouze nepohodlné, a vtip je v tom, že ho nedodržuje „nikdo“. Jak vymoci dodržování pravidla?
Význam vztahů v kolektivu
11. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
To, jakým způsobem máme nastavené vztahy a komunikaci v rámci týmu, má nejen zásadní vliv na pracovní výkonnost, ale také na samotnou motivaci, spokojenost a chuť být v dané práci.
Vedoucí jako nositel hodnot
29. 10. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Role vedoucího sebou nese i přirozený vliv autority na své podřízené. Vedoucí se ať vědomě či nevědomě stává nositelem hodnot a norem, které zastává a přináší. V okamžicích, kdy se nadřízený pohybuje po pracovišti, kdy komunikuje se svým okolím, tak ovlivňuje své okolí.
Když chybí iniciativa
21. 10. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Pasivita zaměstnanců, nedostatek iniciativy, nedostatek ochoty. To jsou věci, které dovedou potrápit malý tým, ale i celou velkou firmu. Jak se jim bránit, pokud postihnou více než jen několik zaměstnanců?
Plánování firemního večírku
14. 10. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Přichází období, kdy začínáme plánovat nebo naopak finalizovat poslední přípravy na firemní večírek. Někteří se na dobu večírku těší, někteří po zkušenostech s jistými obavami. Na co je dobré myslet z hlediska vztahů a možných dopadů.
Motivování pasivního týmu
7. 10. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Jedním z největších oříšků při snaze motivovat tým pracovníků k výkonu je stav, kdy potřebujeme dosáhnout rychlé změny výkonu v krátkém čase. Například tehdy, kdy je tým zvyklý na pomalou práci a změna vnějších podmínek způsobí, že je nucen fungovat rychle. Jak jej motivovat k výkonu?
Absolvent v práci
30. 9. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Nástup nového zaměstnance vždy vyžaduje naši pozornost, ale nástup čerstvého absolventa je většinou náročnější vzhledem k neexistujícím pracovním návykům, nezkušenosti a nesamostatnosti. Navíc pracovat s mladší generací má svá specifika a je nutno znát i jejich priority a pohled na věc.
Zadávání úkolů
16. 9. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Způsob, jakým nadřízený předává pracovníkům úkoly, ovlivňuje nejen jejich přístup k plnění úkolu, ale také co si ze samotné realizace odnesou. Úkoly můžete využít nejen k plnění konkrétních cílů, ale také k rozvoji svých podřízených.
3 tipy pro podzimní motivaci
9. 9. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Začíná podzim; fáze roku, ve které na řadu z nás přichází únava a splín. Přitom právě nyní řada firem „honí termíny“, a tedy potřebuje maximální výkon. Jak v tomto období motivovat zaměstnance?
Podpora inovací
2. 9. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Zavedenou praxí pro podporu inovací je systém bonusů a odměn, které mají za cíl pracovníky přimět k návrhům a celkově zvýšení počtu zlepšováků. Velmi často se, ale setkáváme s tím, že se jedná pouze o velké množství nevýznamných inovací nebo naopak množství návrhů je mizivé. Na jaké bázi můžete tedy inovace ve firmě postavit? Zkuste poskytnout primárně prostor a čas.
Vztahy na pracovišti
12. 8. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Člověk je bytost společenská a nejinak je tomu i v práci. Pro každého z nás je důležité hledisko vztahů na pracovišti, jak v rámci kolektivu, tak směrem k vedoucímu. A to natolik, že v případě nespokojenosti se vztahy, to na nás má zásadnější dopady než případná nespokojenost v jiných oblastech (ať z pohledu mzdy nebo smyslu naší práce). Vedoucí si musí uvědomovat význam vztahů v rámci jeho týmu a adekvátně jim věnovat prostor.
Co stojí firmu lídr?
29. 7. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Cena, kterou firma platí za kvalitního manažera – lídra, zdaleka nekončí náklady na jeho získání. Kolik musíme investovat do toho, abychom měli skutečně kvalitního pracovníka schopného vést ostatní? Co potřebuje?
Role vedoucího a budování hodnot
15. 7. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Být v pozici vedoucího na nás má větší požadavky než pouhé zadávání a kontrolu úkolů, naší rolí je být nositelem hodnot a inspirací pro naše podřízené. Stáváme se morální autoritou, která je určitým kompasem toho, co je dobré a co špatné. Musíme si tuto skutečnost uvědomovat a dle toho se chovat.
Práce se stresem
24. 6. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Každý z nás prožívá určitou míru stresu, jak v osobním, tak pracovním životě. A tyto dva světy jsou samozřejmě vzájemně propojené. To, jaké to na nás má dopady ovlivňuje mnoho faktorů včetně našeho osobního přístupu a nastavení. Co ale platí pro všechny je, že pokud budete proaktivně pracovat na vaší vlastní „vnitřní energii“, tak budete libovolné zátěžové situace zvládat daleko lépe.
Význam porady pro nový tým
10. 6. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Význam porady u nově vytvořených týmů je zásadní a má vliv v několika rovinách. Přestože mohou být někdy odmítány, tak jejich pozitivní dopady při jejich správné realizaci jsou nezpochybnitelné. Jaké zásady bychom měli dodržovat a jakým způsobem ovlivňují náš tým a jeho členy?
Pozitivní myšlení
27. 5. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Součástí každodenního života, ať v pracovní či soukromé oblasti, jsou úspěchy i neúspěchy. Ty výrazně ovlivňují naši náladu, výkon, prožívání ale i další přístup k situacím i lidem kolem nás. Úspěchy nás dokáží poměrně dobře nakopnout a nabít energií, která nás motivuje k dalším posunům. Naopak neúspěch umí velmi dobře srazit naše sebevědomí a odradit nás od dalšího snažení a aktivity. Klíčem k minimalizování negativních dopadů je naše mysl a náš osobní náhled.
Jak se připravit na hodnotící pohovor
20. 5. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Čeká vás pohovor s vašim podřízeným? Kvalitní příprava je více než polovina úspěchu, proto ji nikdy nepodceňujte. Dnes si stručně a jednoduše řekneme, jak se připravit tak, aby výsledek byl pro zaměstnance i pro nás co nejvíce přínosný.
Assessment centrum - výběr klíčových lidí
13. 5. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Proces výběru vhodných kandidátů je ve většině firem postaven na selekci kandidátů dle CV a následném personálním pohovoru. Během něho dochází k ověření kandidátem uváděných informací a znalostí v rámci krátkého setkání, včetně zhodnocení dojmu, který kandidát zanechal. To může být adekvátní u standardních pozic, ale co v případě klíčových či manažerských postů? Není lepší zvýšit jistotu správné investice a kandidáta řádně prověřit? Vhodnou formou může být právě Assessment Centrum (AC).
Moderování emotivní porady
29. 4. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Při poradách či workshopech může docházet k situaci, kdy probíráme nové téma či úkol, s kterým potřebujeme seznámit celý tým a zároveň zjistit jejich nastavení vůči němu. Pokud nemá vedoucí dostatek zkušeností, tak může diskusi dát volný průběh nebo ji bude pouze minimálně moderovat. V tomto okamžiku bude další vývoj či přístup kolektivu výrazně ovlivněn typy lidí, kteří se diskuse účastní.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Naposledy v poradně
Today 19
Yesterday 396
Week 1278
Month 1664
All 32384
Currently are 57 guests and no members online