Články

Negativista v týmu

25. 11. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Máte v týmu člověka, který má časté komentáře v duchu, tento projekt stejně neklapne, naše práce je zbytečná nebo to je špatný nápad. Uvědomujete si jaké má tento jedinec dopady na Vás a jak ovlivňuje celý tým?

Jak vymáhat dodržování pravidla?

18. 11. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Představte si, že máte pravidlo chování; něco, co požadujete po svých zaměstnancích. Ti je však nedodržují. Ne že by bylo špatné, je pro ně pouze nepohodlné, a vtip je v tom, že ho nedodržuje „nikdo“. Jak vymoci dodržování pravidla?

Význam vztahů v kolektivu

11. 11. 2019   Mgr. Petr Hlušička

To, jakým způsobem máme nastavené vztahy a komunikaci v rámci týmu, má nejen zásadní vliv na pracovní výkonnost, ale také na samotnou motivaci, spokojenost a chuť být v dané práci.

Vedoucí jako nositel hodnot

29. 10. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Role vedoucího sebou nese i přirozený vliv autority na své podřízené. Vedoucí se ať vědomě či nevědomě stává nositelem hodnot a norem, které zastává a přináší. V okamžicích, kdy se nadřízený pohybuje po pracovišti, kdy komunikuje se svým okolím, tak ovlivňuje své okolí.

Když chybí iniciativa

21. 10. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Pasivita zaměstnanců, nedostatek iniciativy, nedostatek ochoty. To jsou věci, které dovedou potrápit malý tým, ale i celou velkou firmu. Jak se jim bránit, pokud postihnou více než jen několik zaměstnanců?

Plánování firemního večírku

14. 10. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Přichází období, kdy začínáme plánovat nebo naopak finalizovat poslední přípravy na firemní večírek. Někteří se na dobu večírku těší, někteří po zkušenostech s jistými obavami. Na co je dobré myslet z hlediska vztahů a možných dopadů.

Motivování pasivního týmu

7. 10. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Jedním z největších oříšků při snaze motivovat tým pracovníků k výkonu je stav, kdy potřebujeme dosáhnout rychlé změny výkonu v krátkém čase. Například tehdy, kdy je tým zvyklý na pomalou práci a změna vnějších podmínek způsobí, že je nucen fungovat rychle. Jak jej motivovat k výkonu?

Absolvent v práci

30. 9. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Nástup nového zaměstnance vždy vyžaduje naši pozornost, ale nástup čerstvého absolventa je většinou náročnější vzhledem k neexistujícím pracovním návykům, nezkušenosti a nesamostatnosti. Navíc pracovat s mladší generací má svá specifika a je nutno znát i jejich priority a pohled na věc.

Zadávání úkolů

16. 9. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Způsob, jakým nadřízený předává pracovníkům úkoly, ovlivňuje nejen jejich přístup k plnění úkolu, ale také co si ze samotné realizace odnesou. Úkoly můžete využít nejen k plnění konkrétních cílů, ale také k rozvoji svých podřízených.

3 tipy pro podzimní motivaci

9. 9. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Začíná podzim; fáze roku, ve které na řadu z nás přichází únava a splín. Přitom právě nyní řada firem „honí termíny“, a tedy potřebuje maximální výkon.  Jak v tomto období motivovat zaměstnance?

Podpora inovací

2. 9. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Zavedenou praxí pro podporu inovací je systém bonusů a odměn, které mají za cíl pracovníky přimět k návrhům a celkově zvýšení počtu zlepšováků. Velmi často se, ale setkáváme s tím, že se jedná pouze o velké množství nevýznamných inovací nebo naopak množství návrhů je mizivé. Na jaké bázi můžete tedy inovace ve firmě postavit? Zkuste poskytnout primárně prostor a čas.

Vztahy na pracovišti

12. 8. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Člověk je bytost společenská a nejinak je tomu i v práci. Pro každého z nás je důležité hledisko vztahů na pracovišti, jak v rámci kolektivu, tak směrem k vedoucímu. A to natolik, že v případě nespokojenosti se vztahy, to na nás má zásadnější dopady než případná nespokojenost v jiných oblastech (ať z pohledu mzdy nebo smyslu naší práce). Vedoucí si musí uvědomovat význam vztahů v rámci jeho týmu a adekvátně jim věnovat prostor.  

Co stojí firmu lídr?

29. 7. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Cena, kterou firma platí za kvalitního manažera – lídra, zdaleka nekončí náklady na jeho získání. Kolik musíme investovat do toho, abychom měli skutečně kvalitního pracovníka schopného vést ostatní? Co potřebuje?

Role vedoucího a budování hodnot

15. 7. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Být v pozici vedoucího na nás má větší požadavky než pouhé zadávání a kontrolu úkolů, naší rolí je být nositelem hodnot a inspirací pro naše podřízené. Stáváme se morální autoritou, která je určitým kompasem toho, co je dobré a co špatné. Musíme si tuto skutečnost uvědomovat a dle toho se chovat.

Práce se stresem

24. 6. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás prožívá určitou míru stresu, jak v osobním, tak pracovním životě. A tyto dva světy jsou samozřejmě vzájemně propojené. To, jaké to na nás má dopady ovlivňuje mnoho faktorů včetně našeho osobního přístupu a nastavení. Co ale platí pro všechny je, že pokud budete proaktivně pracovat na vaší vlastní „vnitřní energii“, tak budete libovolné zátěžové situace zvládat daleko lépe.

Význam porady pro nový tým

10. 6. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Význam porady u nově vytvořených týmů je zásadní a má vliv v několika rovinách. Přestože mohou být někdy odmítány, tak jejich pozitivní dopady při jejich správné realizaci jsou nezpochybnitelné. Jaké zásady bychom měli dodržovat a jakým způsobem ovlivňují náš tým a jeho členy?

Pozitivní myšlení

27. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Součástí každodenního života, ať v pracovní či soukromé oblasti, jsou úspěchy i neúspěchy. Ty výrazně ovlivňují naši náladu, výkon, prožívání ale i další přístup k situacím i lidem kolem nás. Úspěchy nás dokáží poměrně dobře nakopnout a nabít energií, která nás motivuje k dalším posunům. Naopak neúspěch umí velmi dobře srazit naše sebevědomí a odradit nás od dalšího snažení a aktivity. Klíčem k minimalizování negativních dopadů je naše mysl a náš osobní náhled.

Jak se připravit na hodnotící pohovor

20. 5. 2019   PhDr. Vojtěch Bednář

Čeká vás pohovor s vašim podřízeným? Kvalitní příprava je více než polovina úspěchu, proto ji nikdy nepodceňujte. Dnes si stručně a jednoduše řekneme, jak se připravit tak, aby výsledek byl pro zaměstnance i pro nás co nejvíce přínosný.

Assessment centrum - výběr klíčových lidí

13. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Proces výběru vhodných kandidátů je ve většině firem postaven na selekci kandidátů dle CV a následném personálním pohovoru. Během něho dochází k ověření kandidátem uváděných informací a znalostí v rámci krátkého setkání, včetně zhodnocení dojmu, který kandidát zanechal. To může být adekvátní u standardních pozic, ale co v případě klíčových či manažerských postů? Není lepší zvýšit jistotu správné investice a kandidáta řádně prověřit? Vhodnou formou může být právě Assessment Centrum (AC).

Moderování emotivní porady

29. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Při poradách či workshopech může docházet k situaci, kdy probíráme nové téma či úkol, s kterým potřebujeme seznámit celý tým a zároveň zjistit jejich nastavení vůči němu. Pokud nemá vedoucí dostatek zkušeností, tak může diskusi dát volný průběh nebo ji bude pouze minimálně moderovat. V tomto okamžiku bude další vývoj či přístup kolektivu výrazně ovlivněn typy lidí, kteří se diskuse účastní.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 19

Yesterday 396

Week 1278

Month 1664

All 32384

Currently are 57 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions