Články

Jak zkrotit čas - část VI (Jak zaznamenávat úkoly)

5. 5. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Minule jsme si ukázali, jak přistupovat k problémům, a zjistili jsme, že z problémů nám zpravidla vyvstávají úkoly, které jsou navíc rozdělené do dílčích kroků. To by samo o sobě nezpůsobovalo potíže, nebýt jedné věci - naší omezené mentální kapacity.

Konflikt se zaměstnancem

28. 4. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Tento typ konfliktu může být velmi destruktivní a snadno se může dostat do negativní spirály, kdy může generovat další komplikace. Vždy ale závisí na přístupu zúčastněných stran. Pokud dokážete konstruktivně komunikovat se všemi zaangažovanými osobami, umíte pracovat s procesem řešení konfliktu, tak můžete naopak z těchto situací vytěžit pozitivní dopady.

PŘÍPADOVÁ STUDIE: Budeme pracovat po Americku!

22. 4. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Také byste někdy rádi pracovali „Po Americku“? V Americe je vše větší, lepší, výkonnější, dokonalejší, tak proč nezačít dělat věci přesně tak, jak to dělají Američané s vírou, že pak nám bude mnohem lépe.

Přístup zaměstnanců

14. 4. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Klient si po setkání se zaměstnanci neodnáší pouze informace o produktech a službách, ale především celkový dojem, který je utvářen mimo jiné způsobem jakým s ním zaměstnanec komunikoval, jak se choval a působil.

 

VIDEO: Co dělat, když chtějí zvýšení platu?

14. 4. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Přichází doba, kdy zaměstnanci žádají o změnu podmínek a často také zvýšení platu? Jak správně reagovat? Jak zaměstnanci odpovědět, a na co si dát pozor? To, a další, se dozvíte v našem novém videu.

Jak zkrotit čas – část V (filosofie řešení problémů)

7. 4. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Existují dva druhy problémů v pracovním procesu: Problémy ve vztazích a problémy jako nevyřešené úkoly. V tomto seriálu se zabýváme druhou variantou, tedy jak se vypořádat se záplavou úkolů, které se k nám během našeho pracovního dne dostanou, a to pokud možno chytře a elegantně.

Aby tým přežil neúspěch (II. Co dál )

31. 3. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

V prvním díle našeho seriálu jsme si popsali „první pomoc“ v případě neúspěchu projektu vůči týmu. Pokud se nám tato pomoc podařila, je tým sice stále frustrován, ale už ne tak moc, a hlavně už není konsternovaný. Právě nyní je čas na to, abychom neúspěchu využili v jeho prospěch. Že to nejde? Ale samozřejmě, že ano.

VIDEO: Zpětná vazba manažera

24. 3. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Jak efektivně přijímat a poskytovat zpětnou vazbu? To se musí naučit každý sám, ale několik tipů se dozvíte z našeho videa.

Nakupujeme poradenství

17. 3. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Problémem služeb odborných poradců je, že pro řadu firem je špatně představitelný mechanismus jejich nákupu, a vlastně i výběru dodavatele. Jak nakupovat služby odborného poradenství? V následujícím textu vám ukážeme, jak na to s poradci portálu Firemní sociolog.

Když kocour není doma…

10. 3. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

…myši mají pré, říká přísloví a nemýlí se. Když manažer není delší dobu v práci, nemusí to nutně znamenat, že morálka poleví, a že pak bude mít pocit, že se vlastně ani vracet nemusel. Období bez nadřízeného není snadné, ale lze je přežít a lze se na ně připravit.

Jak zkrotit čas – část IV (debordelizace počítače)

3. 3. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Lidé obecně celkem chápou, že není dobré mít kolem sebe příliš mnoho nepořádku, neboť pak je to zbytečně rozptyluje od práce a věčně něco musí hledat. Méně tomu rozumí, pokud se jedná o jejich počítač, jedno či pracovní nebo domácí. Jde totiž o nepořádek, který není na první pohled vidět.

Konflikt

24. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Je často vnímán jako negativní situace, která je nežádoucí. Opak je pravdou. Jedná se o signál, který nás upozorňuje na nevhodný stav a nutí nás ke změně. Vnímejme tedy konflikt jako příležitost k dalšímu vývoji.

Aby tým přežil neúspěch (I. Příprava a první pomoc)

17. 2. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Nikdo ho nemá rád, nikdo ho nechce, přesto byl, a vždy bude zde. Neúspěch projektu se může podepsat na morálce vašeho týmu více, než cokoli jiného. Ale může vás i stmelit, záleží na tom, jak se k němu postavíte.

Výběrová řízení

10. 2. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Hledáte vhodného kandidáta, který zaplní mezeru nebo naopak doplní nově vytvářený tým? Na začátku si určujete priority v oblasti schopností a zkušeností, které Vám mají nastavit kritéria výběru. K tomu všemu si stanovujeme i požadavky na osobnostní nastavení odpovídajícího kandidáta. A to v lepším případě. Ale na co často zapomínáme a co má enormní vliv zda se jedná do dobrou volbu i do budoucna?

Jak zkrotit čas - část III (Restart kanceláře)

3. 2. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Proč ty nejlepší nápady přichází ve vaně nebo při joggingu? Protože v těchto chvílích nezvoní telefon, okolo nás se neválí papíry, o kterých si nejsme jisti, co v nich je, nemáme před sebou blikající monitor, na kterém neustále vyskakují e-maily, a nemáme celý stůl polepený různobarevnými lístečky. Také na nás ze všech koutů neútočí všudypřítomný nepořádek, o kterém jsme se už dávno rozhodli, že ho „jednoho krásného dne“ uklidíme…

Čí práce je motivace

27. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Přesvědčení, motivovaní a spolehlivě pracující lidé nejsou něco, co by vzniklo samo. Je potřeba na nich neustále pracovat, a i když motivace je ve výsledku souhrou mnoha okolností, zcela klíčovou úlohu v ní hraje přímý management.

Jak zkrotit čas - část II (Magie úklidu)

20. 1. 2014   PhDr. Jan Drahoňovský

Znáte ten pocit svěžesti a čistoty, když se přestěhujete do nového ještě nevybaveného bytu? Má to v sobě cosi kouzelného! Ve vzduchu jiskří očekávání, spousta nápadů, a všechno jde jako by samo. Čím je to zapříčiněno? Není tam totiž nic starého – nevyřízeného, co by rozptylovalo vaši pozornost, naopak je zde volnost podporující vaši přirozenou tvořivost. Nedal by se tento princip nějakým způsobem uplatnit i ve vašem běžném pracovním životě? Ovšemže dal! Pusťme se do magie úklidu!

Předpoklady pro manažera

20. 1. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Mnoho manažerů postrádá základní proškolení nebo dovednosti pro práci s lidmi. Co bývá ale horší varianta, když postrádají základní předpoklady pro tuto činnost. Často se totiž při jejich výběru soustředíme na jejich znalosti a praktické dovednosti. Opomíjíme tak jejich hodnoty, vnímavost a schopnost komunikovat s lidmi nebo je dokonce vést a rozvíjet.

VIDEO: Jak říkat špatné zprávy

13. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Sdělovat nepříjemné skutečnosti je nutnou prací každého manažera. Jak to dělat tak, aby tato práce byla efektivní, smysluplná, a současně aby se nikoho z těch, kterých se týká, nepoškozovala? To vše se dozvíte v našem krátkém videu

Chroniky pomlouvačný podřízený

6. 1. 2014   PhDr. Vojtěch Bednář

Paní Jana je naše pracovnice již patnáct let. Posledních deset je na pozici samostatné referentky , kde zodpovídá za důležitou administrativu. S její prací jsme velice spokojeni, má ale bohužel jednu velmi nepříjemnou vlastnost – neustále šíří pomluvy. A ty nám kazí práci. Nevíme, co máme dělat.


© 2019 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520