Články
Opatření a rozjezd výroby
14. 4. 2020 Mgr. Petr Hlušička
V aktuální situaci některé provozy jedou na půl plynu a některé po pauze opětovně spouští výrobu či provoz. Co všechno, mimo standardních operací, musíme brát v potaz? A to především s ohledem na snížení rizik, ochraně našich pracovníků, ale i jejich uklidnění. Psychická zátěž spojená s množstvím informací a obav o sebe a své blízké je pochopitelná, ale může způsobovat až nepřiměřené reakce.
Výzkum: Koronavirová krize pohledem personálního managementu
6. 4. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Jak vnímají manažeři současnou krizi z pohledu práce s lidmi? Co je největší výzva a největší problém? Jaké negativní a pozitivní důsledky má koronavirus a opatření proti němu na chování zaměstnanců? Věnujte nám čas a zúčastněte se našeho výzkumu.
Psychologická doporučení
30. 3. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální situace je v mnoha ohledech mimořádná a je zcela přirozené, že se v ní my i lidé kolem nás mohou cítit ve stresu a pod tlakem. Protože nejsme schopni danou situaci změnit, tak to nejlepší, co s tím můžeme dělat, je uvědomovat si fakta, nepopírat naše pocity a adekvátním způsobem se odreagovat. Následující doporučení nám v tom mohou pomoci.
První pomoc v pandemické krizi
23. 3. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Současná pandemie koronaviru má zásadní dopad na firmy bez ohledu na obor. Vítězem se stane ten, kdo krizi překoná věcně, organizovaně a spořádaně. Přinášíme vám přehled toho, co potřebujete vědět pro práci s lidmi v kritické situaci.
Vedení týmu v zátěžové situaci
16. 3. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Vedení týmu v zátěžové situaci má specifika v tom, co by měl vedoucí v těchto okamžicích poskytovat svým lidem. Pokud se navíc jedná o situaci, která může mít širší souvislosti a dopady i mimo firmu, tak bychom měli umět pracovat s možnými vlivy na naše podřízené.
Kolik času by měl manažer věnovat svým podřízeným?
9. 3. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Otázku z titulku tohoto článku si klade téměř každý, kdo ze své profese zodpovídá za podřízené. Kolik času věnovat „lidem“? Nemyslí se tím jejich úkolování a běžná komunikace na práci, ale vedení. Zpětná vazba, práce na rozvoji. Může na to existovat návod?
Rozvoj liniového managementu – cesta k uplatnění strategií
2. 3. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Jedna z otázek, se kterou se setkáváme opakovaně a ve firmách napříč spektrem oborů činnosti i velikostí, je, proč se přes veškerou snahu nedaří prosazovat přijaté plány a firemní strategie napříč celou organizací. Jednou z odpovědí je, že zanedbáváme nejnižší, tj. liniový management.
Personální audit
24. 2. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Nejcennější hodnotou každé společnosti jsou její vlastní lidé, protože pouze oni mohou vykonávat mnohdy náročné operace, poskytovat služby či tvořit. Zároveň je ale důležité, aby i z hlediska nákladů a fungování byl dobře nastavený systém a procesy, včetně vhodně vybraných pracovníků s odpovídající kvalifikací a správně využitými kapacitami. Takto naladit celou organizaci Vám může pomoci právě personální audit a modelování procesů.
Jak prosadit novou strategii
17. 2. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Čeká vás nová strategie, ale zaměstnanci se staví na odpor? Obáváte se, že nejnovější vize vašeho managementu nenarazí na úrodnou půdu? Chystají se změny, které půjdou proti srsti zaměstnanců? Základem úspěchu je zachovat klid.
3 tipy pro nového projektového manažera
10. 2. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Role projektového manažera má na rozdíl od role standardního vedoucího několik specifik, která mohou dotyčnému manažerovi komplikovat práci, pokud na ně nebude brát ohled.
Jak na výběrová řízení - Inzerát
27. 1. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Výběrová řízení ve většině společností realizuje specialista nebo člověk se zkušenostmi. Jak ale postupovat v okamžiku, kdy takového člověka nemáme a zároveň s výběry zaměstnanců nemáme zkušenost.
Hodnotící pohovory na začátku roku
13. 1. 2020 Mgr. Petr Hlušička
Začátek roku se dá velmi dobře využít i v práci při práci s podřízenými. Poskytněte si prostor k tomu, abyste společně zhodnotili předcházející období a naplánovali co Vás čeká v tomto roce. A nejenom to.
Personální management 2020: Lidé chybí i přebývají, inovace nutností a krize reálná
6. 1. 2020 PhDr. Vojtěch Bednář
Začíná nový rok a s ním přicházejí nové výzvy. Očekáváme, že pro personální management nebude rok 2020 rozhodně jednoduchým, na druhou stranu, který takovým byl? V dnešním článku se podíváme na největší výzvy, které firmy v oblasti práce s lidmi letos čekají.
Novoroční předsevzetí
30. 12. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Začátek Nového roku je tradičně spojen s novoročními předsevzetími. Zhodnocujeme to, co se za předchozí rok odehrálo a stanovujeme si úkoly do dalšího roku. Často si dáváme ale nesmyslná a příliš náročná předsevzetí, která mohou být naopak spojena s velkým množstvím stresu a jejich úspěšnost je spíše mizivá. Co můžete udělat, aby vaše předsevzetí měla jiný konec?
Maminky v práci
9. 12. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Aktuální spolupráce s maminkami na rodičovské je z pohledu praxe firem spíše minimální. Důvody pro to jsou různé, ale především organizační. Skutečností zůstává, že návrat po dlouhé pauze bývá často komplikovaný a firmy i maminky do toho následně investují velké množství energie. Co je ale dle průzkumů firem faktem, že více než 80 procent maminek by alespoň částečné zapojení do pracovních aktivit přivítalo.
Jak zvládnout rebela
2. 12. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Ponouká zaměstnance proti vedení. Snaží se prosazovat své potřeby „jménem všech“. Klade si podmínky, vykřikuje požadavky a podněcuje nepokoje. Přitom svou práci vykonává dobře a plní všechny úkoly. Máte i vy ve firmě svého rebela?
Negativista v týmu
25. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Máte v týmu člověka, který má časté komentáře v duchu, tento projekt stejně neklapne, naše práce je zbytečná nebo to je špatný nápad. Uvědomujete si jaké má tento jedinec dopady na Vás a jak ovlivňuje celý tým?
Jak vymáhat dodržování pravidla?
18. 11. 2019 PhDr. Vojtěch Bednář
Představte si, že máte pravidlo chování; něco, co požadujete po svých zaměstnancích. Ti je však nedodržují. Ne že by bylo špatné, je pro ně pouze nepohodlné, a vtip je v tom, že ho nedodržuje „nikdo“. Jak vymoci dodržování pravidla?
Význam vztahů v kolektivu
11. 11. 2019 Mgr. Petr Hlušička
To, jakým způsobem máme nastavené vztahy a komunikaci v rámci týmu, má nejen zásadní vliv na pracovní výkonnost, ale také na samotnou motivaci, spokojenost a chuť být v dané práci.
Vedoucí jako nositel hodnot
29. 10. 2019 Mgr. Petr Hlušička
Role vedoucího sebou nese i přirozený vliv autority na své podřízené. Vedoucí se ať vědomě či nevědomě stává nositelem hodnot a norem, které zastává a přináší. V okamžicích, kdy se nadřízený pohybuje po pracovišti, kdy komunikuje se svým okolím, tak ovlivňuje své okolí.
Pro více informací nás kontaktujte na adrese vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz nebo telefonním čísle 731 782 385. Rádi s vámi probereme vaše potřeby a možnosti jejich naplnění.
Nejčtenější články
Poslední případové studie
Poslední problémy
Naposledy v poradně
Today 228
Yesterday 362
Week 1868
Month 2616
All 22496
Currently are 128 guests and no members online