Články

Akutní konflikt

10. 4. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Asi každý z nás se dostal do situace, kdy došlo k vyhrocenému konfliktu mezi lidmi. Ale jak na tuto situaci reagovat, když k ní dojde na pracovišti a vy jste vedoucí pracovník. Vedení a konflikty jsou od sebe neoddělitelné věci, při vzájemné interakci dochází k vypjatým situacím a je nutno je umět zvládat a řešit.

Když šéf spáchá nespravedlnost

3. 4. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

už se vám někdy přihodilo, že jste se na svých podřízených dopustili nespravedlnosti? Špatné rozhodnutím nesprávný odhad, neoprávněná kritika a podobné věci dovedou potrápit. Jak nespravedlnost řešit?

Připomínáme úkoly

27. 3. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Zadali jste podřízeným úkoly, a nyní trnete, zda budou splněny řádně a včas, nebo budete muset (opět) urgovat? Možná by stálo zato věnovat trochu času tomu, že úkol připomenete. Vhodným a smysluplným způsobem.

Podpora týmu v náročné situaci

20. 3. 2017   Mgr. Petr Hlušička

V okamžiku, kdy tým čelí dílčím neúspěchům a případným potížím, tak se u členů zvyšuje frustrace, vyčerpání a demotivace.  Na povrch začínají vyplouvat emoce a možné konflikty. Jakým způsobem můžete udržet tým v běhu, pozornost na cíl a zabránit možnému poškození vztahů?

 

Podporujeme loajalitu zaměstnanců

13. 3. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

V dnešní době je problém lidi získat, a ještě větší problém je si je udržet. Co proto můžeme udělat nad rámec prostého zvyšování mezd?

Co dělat jako nový vedoucí týmu

27. 2. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Být správný vedoucí není snadné, navíc když se dostanete do situace, že dostane na starosti svůj první tým. Mnoho vedoucích do toho spadne po hlavě, bez znalosti budování týmu nebo zkušeností s vedením, a musí se s danou situací popasovat. Ne vždy se to ale povede a často tak dochází ke zbytečným chybám. A ty se mohou dále nabalovat.

Podpořte svou autoritu v týmu

20. 2. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Úlohou a úkolem vedoucího je být autoritou svému týmu. Co můžeme udělat proto, aby nás lidé jako autoritu respektovali?

Prosazujeme změny v pobočkách

16. 1. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Pro firmy které provozují pobočkové sítě, i pro ty, které se skládají „pouze“ z několika geograficky odlišných lokací bývá prosazení organizačních změn problém. Lidé si je vykládají různě, kladou odpor, a výsledkem je chaos. Řešením je organizace a plánování.

Jak zvládat konflikty

9. 1. 2017   Mgr. Petr Hlušička

Vedení a konflikty jsou od sebe neoddělitelné věci, při kontaktu lidí dochází k vypjatým situacím a je nutno je umět zvládat a řešit. Zde vám nabídneme několik tipů, jak je zvládat konstruktivně a jak se vyhnout zbytečným komplikacím.

Tři tipy do nového roku

2. 1. 2017   PhDr. Vojtěch Bednář

Je zde nový kalendářní rok a společně s ním příležitost pro změnu. Co můžeme s lidmi letos dělat lépe a jinak? Lepší než snažit se o tlusté čáry za minulostí je začít maličkostmi.

Šťastné a pracovní

19. 12. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Zatímco pro děti jsou vánoce obdobím, na které se těší, pro mnoho dospělých představují stresující období. Pokud i pro vás, hledejte v nich příležitost.

Manažerem dobré nálady

5. 12. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Nejen v diskusích personalistů se mluví, že je trendy mít manažery zodpovědné  za to, aby se jejich zaměstnanci cítili dobře. Firmy je ale nepotřebují. Potřebují dobrý management.

Příprava nových manažerů

28. 11. 2016   Mgr. Petr Hlušička

V mnoha společnostech neexistuje formální přístup k rozvoji nových manažerů. V okamžiku kdy dojde k jeho výběru, nejčastěji díky jeho profesním kvalitám a případně jeho schopnosti dobrých mezilidských vztahů, tak práce s tímto člověkem končí. Někteří takové hození do hluboké vody zvládnou, ale pro většinu je to poměrně náročná situace, která může způsobit spoustu zbytečných problémů.

Slibem nezarmoutíš

14. 11. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Slíbili jste podřízeným něco, co teď nemůžete splnit? Nevíte jak z prekérní situace ven, anebo doufáte, že na ní prostě zapomněli? Nesplnitelné sliby se manažerům občas dějí, ale jsou cesty, jak se s nimi vyrovnat čestně a spořádaně.

Motivace – jak motivovat jinak než finančně

31. 10. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Jakým způsobem můžeme najít cestu ke svým zaměstnancům, aby byli schopni podávat odpovídající výkon? Jaké máme možnosti a co nám může přinést systém motivace postavený na jiném než finanční principu?

Jak na slibotechnu

3. 10. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Neustále slibuje, že něco udělá, nebo zařídí. Je převelice ochotný, vstřícný a proaktivní. Nic není problém, všechno bude. Jen skutky se nedostavují. Zaměstnanec slibotechna je mor.

Co dělat se zaměstnancem drbnou

26. 9. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Ten člověk pracuje dobře ale… roznáší drby, vymýšlí pomluvy, kazí atmosféru, vnáší mezi lidi nejistotu. Máme problém s drbnou, a nevíme, jak z něj ven.

Jak zbytečně nepřicházet o zaměstnance 

12. 9. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Práce vedoucího je často stále náročnější, zvláště přibývá více a více různorodých a náročných úkolů. Přitom by vedoucí, mimo plnění strategie a vedení týmu k výsledkům, neměl zapomenout na péči o vlastní podřízené. To poté často končí odchodem klíčových zaměstnanců. 

Spolupráce poradce a kouče

5. 9. 2016   PhDr. Vojtěch Bednář

Firmy k nám často přicházejí s otázkou, zda manažery koučujeme, a diví se, že ne. Firemní sociolog pomáhá rozvíjet vedení, koučové pomáhají lidem růst. A i když nejsme kouči, někdy s nimi spolupracujeme. Jak to probíhá?

Po dovolené

22. 8. 2016   Mgr. Petr Hlušička

Návrat po dovolené se málokdy podobá tomu, že lidé budou plni energie a s nadšením se vrhnou do nových úkolů. Často to začíná vyřizováním došlé pošty a rozčarováním z návratu na pracoviště. Co dělat, abyste u sebe i ostatních předešli tomuto průběhu?


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520