Články

Komunikace na pracovišti

9. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

Kvalita a úroveň komunikace na pracovišti fakticky ovlivňuje výkonnost a efektivitu dané společnosti. To jsou jasná fakta, často mechanicky prezentovaná. Málokdo se, ale zamyslí nad vlivy a dopady, které má na sociální klima a firemní kulturu.

Firemní večírek

6. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

Přichází čas firemních večírků. V dnešní době, kdy se hledají úspory ve všech oblastech, tak se některým firmám může jevit, že je tato aktivita nákladná a zbytečná. Opak je pravdou. Samotný firemní večírek poskytuje zaměstnancům ideální neutrální prostor pro vzájemnou interakci, která jim umožní rozvinout jejich spolupráci a výkonnost. A co se týká nákladnosti? Není nutné utrácet statisíce, stačí poskytnout zaměstnancům adekvátní podmínky a program.

Potřebujete mít vše hotovo?

2. 12. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

Knihu Davida Allena „Mít vše hotovo“ jistě nemusím blíže představovat. Pojďme se mírně kriticky podívat na přednosti i záludnosti této moderní metody time-managementu nebo sebeřízení, která si mezi manažery našla u nás mnoho příznivců. 

Máme mentorovat?

26. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Pozitivní mentoring, tedy poskytování informací, zkušeností, osobní expertízy a podpory je velmi efektivní cestou rozvoje podřízených. Jeho využití ale není možné všude, a už vůbec ne vždy. Máme mentorovat?

Adaptace nových zaměstnanců

26. 11. 2012   Mgr. Petr Hlušička

V lidských zdrojích využíváme mnoho procesů. Většina nás stojí nemalé prostředky. Časové i ty finanční. Jedná se o nákladné procesy, které nám umožňují získávat kvalitní zaměstnance, rozvíjet zaměstnance nebo je motivovat. Často ale opomíjíme ten proces, který často děláme automaticky, není finančně nákladný a mnohé ovlivňuje. Jedná se o ADAPTAČNÍ PROCES. Ten má obrovský dopad a vliv na to, jak rychle k nám nový zaměstnanec „zapadne“, jak se u nás bude cítit, jak bude motivovaný u nás zůstat, jak bude „zapálený“ pro naši věc.

Aby trest nebolel

19. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Trestání je nutná součást management, respektive řízení lidí. Jak trestat tak, aby trest přinášel co největší pozitivní efekt? A na co si dát pozor?

Tým a jeho potenciál

19. 11. 2012   Mgr. Petr Hlušička

Práce v týmu se odlišuje od ostatních variant práce ve skupině. Umožňuje pracovníkům, aby dosáhli přesahu ve svém výkonu. Nedosahují ho nutně tím, že by pracovali víc, ale tím, že v interakci a spolupráci v sehraném týmu jsou schopni jako celek dosáhnout mnohonásobně vyšších výkonů.

Když to na pracovišti eroticky jiskří

18. 11. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

Jistě jste si mnohokrát všimli, že v pracovních kolektivech, kde je zhruba stejný počet mužů a žen podobného věku, bývá atmosféra velmi tvůrčí, jiskrná a radostná. Tentokrát se nebudu zabývat problémem, spíše zajímavým fenoménem, bez něhož by spousta lidí chodila do zaměstnání jen s velkým přemáháním.

Rozvoj dovedností managementu

12. 11. 2012   Mgr. Petr Hlušička

V některých fázích profesního života nastane okamžik, kdy si člověk na vedoucí pozici klade tyto otázky – „Jsem dobrý nadřízený? Vedu své podřízené dobrým způsobem? Dosahuji adekvátně svých předsevzatých cílů a výsledků?“

Odpovídejte!

12. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Schopnost reagovat na otázky patří mezi nevíce ceněnou vlastnost vedoucích pracovníků. Umět to dělat správně chce nejen kousek talentu, ale hlavě hodně praxe. Šéf, kterého se podřízení nebojí zeptat, má přitom jejich respekt a autoritu.

Zlatá pravidla sebehodnocení

5. 11. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

Každý z nás asi touží po růstu a zdokonalování sebe sama. Po tom, aby odváděl kvalitní práci a byl přijímán lidmi, které považuje za důležité. S tím se pojí hodnocení sebe sama. Byla vaše poslední prezentace skvělá nebo to byl propadák? Dokážete lidi nachnout, pokárat, vést? A daří se vám vytvářet dojem, který chcete? Lehce bychom se v tom mohli ztratit.

Jak oznámit změnu názoru

5. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Každý člověk, a tedy i každý vedoucí má právo změnit občas svůj názor. Ať už je příčinou této změny to, že jsme byli přeargumentováni, nebo že se změnily vnější podmínky, sdělit tuto skutečnost podřízeným patří mezi tvrdé oříšky.

Když velí svaly

5. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Představa vedoucího – chlapáka, který dává podřízeným najevo svou dominanci živočišnou, mužnou cestou, je něco, co mnoha manažerům velice vyhovuje. Výsledky přitom mohou být právě opačné, než by si přáli.

Aby porada nebyla zbytečná - část II

28. 10. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

V minulém díle jsme si ukázali, jak porada nemá vypadat a stanovili si pár zásad pro její vedení. Nyní se budeme věnovat struktuře, tedy co by v poradě mělo zaznít a v jakém pořadí.

Aby porada nebyla zbytečná - část I

22. 10. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

Jistě se vám už někdy přihodilo, že jste odcházeli z porady naštvaní k nepříčetnosti, ačkoli se původně mělo jednat jen o rutinní jednání. Anebo naopak znudění a znechucení z promarněného času. Správně vést poradu je dovednost, kterou byste rozhodně neměli podcenit.

Co s protichůdnými příkazy?

22. 10. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Dostanou-li podřízení od svého vedení vzájemně protichůdné příkazy, je to jeden z největších problémů, do kterých se můžeme dostat. Jak na něj správně reagovat?

Když se šíří fámy

19. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Trápí vás fámy, které se šíří mezi vašimi zaměstnanci, i když jste jím vše jasně a srozumitelně vysvětlili? Nevíte, jak bojovat s fámou ani kdo ji způsobil?

Co dělat s věčným kritikem

13. 9. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Nic mu nevyhovuje, nic se mu nelíbí, s ničím není spokojen, zato úplně ke všemu má výhrady. Tak nějak vypadá věčný kritik. Je-li mezi vašimi kolegy, víte, že vyjít s ním není snadné.

Šéf - miláček podřízených

31. 8. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Existují vedoucí, které jejich podřízení doslova milují. Bez protestu splní vše, co se po nich žádá, svého vedoucího nosí na ramenou. Chcete být oblíbeným šéfem? A je vůbec dobře, abyste jím byli?

Jak (a kdy) jít příkladem

28. 8. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

Říká se, že šéf, který jde příkladem, je nejlepším nadřízeným. Ne všechno by se ale mělo přehánět a samotný příklad není vždy tím nejšťastnějším, co můžeme pro své podřízené udělat.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 19

Yesterday 396

Week 1278

Month 1664

All 32384

Currently are 66 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions