Články

Jak dostat změnu k lidem

9. 9. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Řízení změn patří mezi nejtěžší manažerské disciplíny. A otázka, jak dostat změnu k lidem, kterých se týká, jak je přesvědčit, aby jí akceptovali, a dokonce aby je motivovala, je pomyslný vrchol této cesty. Co proto můžeme udělat?

Manipulace

9. 9. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Kolikrát za den uděláme něco, co jsme vůbec nezamýšleli udělat? Třeba pomůžeme kolegovi s náročným úkolem, protože my zrovna nemáme na práci nic exponovaného, nebo ho odvezeme autem z práce mimo naši běžnou trasu. Možná je to v pořádku, namítnete, vždyť prosociální chování je součástí naší lidské přirozenosti, bez něj bychom jako druh asi nepřežili! Jenže, jak je možné, že někomu pomůžeme a zároveň z toho máme neurčitý špatný pocit? Něco bude asi trochu jinak...

Meditace

2. 9. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Žijeme v uspěchané době a jsme nuceni denně dělat velké množství rozhodnutí. Toto vše je spojeno s velkým množstvím stresu, s kterým se musíme vyrovnávat. Pokud nemáme dobře nastavený systém, jak se odreagovat a uvolnit, tak to pro nás může mít vážné následky. Podle některých teorií je většina našich nemocí způsobena psychosomaticky. Proč tedy nedat šanci meditaci, která nám může ušetřit do budoucna spoustu starostí a zároveň nám může lépe zvládat aktuální situace.

Případová studie: těžká akvizice

2. 9. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Spojování firem je citlivý proces, který není jednoduché zvládnout, a který kromě znalostí projektového managementu a řízení vyžaduje také umění pracovat s lidmi. Nemáme-li je, nemusíme ho absolvovat ve zdraví.

Klíčová rozhodnutí

26. 8. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

V životě občas stojíme před zásadní volbou, kdy je třeba se rozhodnout mezi dvěma možnostmi a není možné se rozhodnout napůl. V těchto okamžicích stojíme asi nejblíž tomu, co nás činí lidmi - máme možnost volby a možnost o důsledcích svých voleb přemýšlet. Pojďme se podívat, jak to udělat, abychom sami sobě napáchali co nejmenší škodu a rozhodli se pro menší ze dvou zel nebo lepší ze dvou dober.

Kniha Sociální vztahy v organizaci

19. 8. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Konzultanti projektu Firemní-sociolog.cz pro vás připravili knihu o vedení a vztazích ve firmě. Vychází právě v těchto dnech a je k dispozici pro vás

Když se zakladatelé rozhádají

12. 8. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

„Začínali jsme jako firma o dvou kamarádech, a několika jejich kamarádech, která postupně vyrostla až tam, kde je teď. Jenomže pak jsme si nějak přestali rozumět“. Zdá se vám to povědomé? Nejste sami.

Odvaha rozhodovat

5. 8. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás během dne přijímá velké množství rozhodnutí s různými stupni důležitosti. Některá z nich si již ani neuvědomujeme, protože jim nepřikládáme tolik pozornosti a máme je zautomatizované. V náročnějších situacích se možnostem volby můžeme vyhýbat a volit řešení, která se nám sama nabízejí. Pokud se ale dostaneme do situace, kdy je opravdu nutné zvolit vhodnou variantu, vstupuje do popředí naše odvaha se rozhodnout.

Prázdninový mód (fejeton)

29. 7. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Z modrého nebe nám na tvář dopadají sluneční paprsky, z městské dlažby sálá teplo, vzduch provoněný jasmínem pulzuje, voda z fontánek jiskřivě prýští, muži mají na sobě sandály, kraťasy a pestrobarevné košile, po městě zní smích a září bílé sukénky dívek. A vy musíte do práce….

Jak funguje spolupráce s poradcem?

22. 7. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Potřebujete-li podpořit s vedením svých podřízených, s managementem vztahů na pracovišti, potřebujete-li pomoci se zlepšením svých manažerských dovedností, je odborný konzultant tou správnou volbou. Jak probíhá spolupráce s ním?

Kreativní soustředění

15. 7. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Zamýšlíte se někdy nad tím, jakým způsobem řešíte úkoly, které jsou před Vás každý den předkládány? Zda k nim opravdu přistupujete jako k novým výzvám, pro které hledáte nové řešení, nebo naopak přistupujete s tím, že již předem víte, jak budete postupovat? Máme přirozenou tendenci používat ustálené formy chování a řešení. Je to přirozené. Ale víte jak dokázat využít i při těchto tendencích kreativnější pohled k možným řešením?

To mi nemůžete udělat! (racionální přístup k neetickému chování kolegů)

8. 7. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Každému se občas na pracovišti přihodí, že se k nám kolega zachová nehezky. Nesplní, co slíbil, roznese důvěrné informace, pomluví nás před šéfem nebo na nás dokonce provede intriku. Doufat, že zrovna nám se to nestane, by bylo více než naivní. Povím vám netriviální ale skutečně účinný návod, jak s takovými situacemi zacházet, abychom se z toho nezbláznili.

5 tipů jak věnovat pozornost

1. 7. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Dobrý vedoucí dokáže věnovat pozornost svým podřízeným. Je to důležité, nejen proto, že od nich potřebuje zpětnou vazbu ale i proto, že má možnost je tím efektivně podpořit a motivovat. Jak věnovat pozornost lidem, a neutopit se přitom v jejich problémech?

Budování týmu

24. 6. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Vytvořit dlouhodobě funkční a stabilní tým, který dosahuje dobrých výsledků, není vůbec snadné. Je nutné brát ohled na celou řadu důležitých proměnných, jedna z nich je ale zásadní.

Pozor na syndrom z dovolené!

24. 6. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Léto je čas odpočinku. Mnozí vyrážejí z práce na venkov, na Jadran i mnohem dále. Pozor ale na nebezpečí, které číhá nejen v moři, a které poznáte po návratu do práce.

Přesvědčivost úsměvů

10. 6. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

Proč jsou někteří podvodníci opakovaně úspěšní? Proč někteří zločinci dostávají nižší tresty než je běžné a dříve se dostávají domů na podmíněné propuštění? Samozřejmě disponují určitou sociální inteligencí či vrozeným charismatem. Ale především se umí správně usmát. Na policistu, který je zatýká, na soudkyni, která jim vyměřuje trest, a v neposlední řadě na bachaře, který na ně dohlíží. Tím samozřejmě nechci říci, že když se budete správně usmívat, všechno vám projde. To jistě ne. Ale pokud se usmívat nebudete, možná že budete potrestáni i za něco, co jste vůbec neudělali (absence úsměvu může být vyhodnocena jako „nečisté svědomí“). A protože všichni bychom si přáli pokud možno dobré vztahy na pracovišti, povím vám, jak na to.

Stres

10. 6. 2013   Mgr. Petr Hlušička

V životě zažíváme stres při různých příležitostech a to jak v osobním životě, tak i v práci. Záleží na našich dispozicích a schopnostech, jak jsme jej schopni zvládat a překonávat. V průběhu života si každý vytváří určité rituály, které mu pomáhají nadbytečný stres uvolňovat a odstraňovat.

Individuální rozvoj manažera

3. 6. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Rozvoj individuálních schopností pro roli manažera je celoživotní proces. Vliv na něj mají nejen pracovní ale i osobní zkušenosti, které umožňují tento potenciál rozvinout. Poznatky z prožitého ovlivňují nejen znalosti a dovednosti, ale i postoje. Tento osobní prožitek způsobuje lepší sebepoznání a hlubší uvědomění si dějů kolem nás, což zvyšuje úroveň schopností, které jsou k vedení ostatních lidí tolik potřebné.

Hodnocení a motivace

27. 5. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Hodnocení zaměstnanců bývá někdy vnímáno jako krizové období se spoustou konfliktních situací. Ale co když ho místo toho naopak můžeme vnímat jako příležitost, jak své podřízené motivovat?

Případové studie Firemního sociologa

27. 5. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

Od svého založení náš server přináší zajímavé případové studie z oblasti vedení a managementu vztahů na pracovišti. Pojďme se dnes podívat na ty, které jsme vám zatím nabídli.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 18

Yesterday 396

Week 1277

Month 1663

All 32383

Currently are 60 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions