12. 9. 2016 Mgr. Petr Hlušička
Práce vedoucího je často stále náročnější, zvláště přibývá více a více různorodých a náročných úkolů. Přitom by vedoucí, mimo plnění strategie a vedení týmu k výsledkům, neměl zapomenout na péči o vlastní podřízené. To poté často končí odchodem klíčových zaměstnanců.
Každý manažer má svůj typický model práce, ve kterém má nastaveny své hlavní pravidelné aktivity a pravidla, která dodržuje. Někdy se může stát, že v přívalu změn, přehodnocování priorit či intenzivním zatížení jsou některé z nich opomíjeny. V krátkodobém horizontu je to pochopitelné, pokud to ale přesáhne určitou míru, tak to může mít fatální následky. Jednou z nejčastěji opomíjených oblastí může být právě i nedostatečná péče o podřízené.
To se z dlouhodobého hlediska může ukázat jako zásadní chyba, která už nemusí být úplně vratná či napravitelná. Smyslem a cílem vedení skupiny, není totiž pouze dosahování produktivního pracovního jednání a pouhé efektivnosti, ale současné také i spokojenosti jejích členů. Vedoucí a jeho vedení dodává členům skupiny potřebnou motivaci, která je nutná pro dodržování norem a stanovených cílů. Zároveň ale musí poskytovat jednotlivcům vhodnou zpětnou vazbu a prostor pro osobní růst nebo seberealizaci.
Neopomenutelná funkce vedení je také v předcházení a řešení krizových situací a konfliktů, to celkově dává možnost nastavení dobrých vzájemných mezilidských vztahů. Jednou z věcí, které by neměli být opomenuty, je i propojení individuálních cílů členů se skupinovými cíli, což je sice náročný, ale optimální nástroj motivace pracovníků.