Poradna

Máte problém s vedením, řízením vztahů ve firmě nebo motivací zaměstnanců? V poradně nabízíme bezplatné odpovědi na problémy, s nimiž se setkáváme. Pokud problém, který vás trápí nenajdete v seznamu, pošlete nám jej na adresu kontakt@firemni-sociolog.cz. Odpověď bude zveřejněna zde bez vašich kontaktních údajů. Vzhledem ke kapacitním možnostem nezaručujeme zveřejnění možných řešení všech problémů, každému se ale budeme věnovat. Všechny informace v poradně jsou poskytovány bez jakékoli záruky a zadarmo.

Začínající tým lídři

12. 2. 2018

Máme ve firmě skupinu zaměstnanců, které jsme nedávno povýšili do funkce vedoucích týmů. Každý z nich zodpovídá za šest až deset dalších. Byli vybráni jako nejlepší a taky nejzodpovědnější. Zdá se ale, že své podřízené moc nezvládají. Máme vybrat jiné?

odpověď

Co dělat s demotivovaným jedincem

20. 11. 2017

Mám v týmu člověka, kterého potřebujeme pro jeho znalosti a zkušenosti. Bohužel v poslední době se stal zcela demotivovaným. Práce ho nebaví, dělá jí mechanicky, částečně z osobních důvodů má nyní problém komunikovat s kolegy, s nejbližšími spolupracovníky i se mnou. Vznikají zbytečné konflikty, které se přenášejí na ostatní kolegy, ale vyhodit jej nechci. Co mám dělat?

odpověď

Arogantní specialista

11. 9. 2017

Mám ve svém týmu člověka. Je to specialista, velmi nutně jej potřebujeme. Svou práci vykonává velice profesionálně a kvalitně. Bohužel je ale také na ostatní velmi břitký, arogantní, někdy dokonce vulgární. Nemá přímou zodpovědnost za lidi, ale kolegové s ním nechtějí spolupracovat a já na něj nemám žádnou páku…

odpověď

Roznašeč špatné nálady

19. 6. 2017

Mám v týmu zaměstnance, který tráví všechny okolo. Dělá svou práci, přesněji by se mělo říct, že dělá minimum nezbytného. Není jej možné jakkoli motivovat k čemukoliv navíc. Je laxní, pasivní, současně ale permanentně kritizuje všechno a všechny, říká, jak je vše na nic, jak je vše špatně. Ostatním kolegům to vadí, a je vidět, že se na ně něco z toho „přenáší“. Zdá se, že žádná domluva nepomáhá. Nevím, co mám dělat…

odpověď

Nechci se nechat dát povýšit

6. 3. 2017

Prosím o odpověď na dotaz- odmítnutí povýšení. Pokud je mi nabídnuto povýšení a vykonávám stávající práci dobře a nadřízený je se mnou velice spokojen, ale chce, abych vykonávala vyšší pozici, může mě na základě odmítnutí nabízené vyšší funkce propustit ze zaměstnání? Pokud odmítnu povýšení, bude muset být nadřízeným vypsáno výběrové řízení a můj nadřízený vidí mne jako dobrou kandidátku na vyšší post a nerad by vyhlašoval výb. řízení. Ale z osobních důvodů nechci tuto funkci přijmout. Mimo jiné pracuji dobře a ráda na své távající pozici.
prosím o radu. děkuji.

odpověď

Chceme změnit způsob hodnocení

12. 12. 2016

V naší firmě provozujeme systém hodnocení práce, který je pozůstatkem říkejme tomu zašlé éry, kdy firma byla větší a hlavně měla více stupňů řízení.  Je hodně byrokratický a těžkopádný, předpokládá existence dnes již neexistujících funkcí. Kde bychom měli začít?

odpověď

Máme problém s týmem individualistů

21. 11. 2016

 Jsme IT firma, která se zabývá vývojem technologií pro konkrétní zákazníky, firmy z jednoho oboru. Před rokem jsme získali možnost pracovat na exkluzivní zakázce, a proto vytvořili tým který, je za ní zodpovědný. Tým se skládá z nejlepších lidí. Bohužel, ti lidé nějak nechtějí pracovat týmově, a manažer týmu (naše „eso“) je nezvládá, protože je slabý. Co máme dělat?

odpověď

Mám tendenci ustupovat požadavkům

24. 10. 2016

Stal jsem se vedoucím našeho týmu. Asi umím zorganizovat práci, uspořádat úkoly a zkontrolovat zda vše funguje. Bohužel součástí mé práce je i jistá míra vyjednávání s kolegy a tady je problém. Tlačí na mne, a já jím ustupuji, a někdy až příliš. Vlastně mám problém jím říct ne. Obávám se, že se na vedoucí pozici nehodím.

odpověď

Vydírání firmy zaměstnanci

19. 9. 2016

Někteří naši zaměstnanci (odborné administrativní profese) nás začali vydírat. Tvrdí, že pokud nezvýšíme odměny a nezměníme režim práce, odejdou, a že je dnes nemožné sehnat zaměstnance srovnatelných kvalit. Nevíme, co dělat. Rádi bychom se domluvili, ale nechceme podlehnout vydírání.

odpověď

Problémová organizační změna

9. 5. 2016

Dobrý den. V naší firmě připravujeme zásadní organizační změnu (kombinace stěhování a způsobu práce). Zatím se nám to daří udržet pod pokličkou před zaměstnanci, bílými límečky, ale budeme jít to muset nějak říct. Čekáme problémy, protože změna bude nejenom nepříjemná, ale také v rozporu s tím, co jím bylo slibováno v minulosti. Co poradíte? P.A.

odpověď

© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 339

Yesterday 372

Week 1202

Month 1588

All 32308

Currently are 320 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions