Články Mgr. Petra Hlušičky

Vztahy na pracovišti

12. 8. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Člověk je bytost společenská a nejinak je tomu i v práci. Pro každého z nás je důležité hledisko vztahů na pracovišti, jak v rámci kolektivu, tak směrem k vedoucímu. A to natolik, že v případě nespokojenosti se vztahy, to na nás má zásadnější dopady než případná nespokojenost v jiných oblastech (ať z pohledu mzdy nebo smyslu naší práce). Vedoucí si musí uvědomovat význam vztahů v rámci jeho týmu a adekvátně jim věnovat prostor.  

Role vedoucího a budování hodnot

15. 7. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Být v pozici vedoucího na nás má větší požadavky než pouhé zadávání a kontrolu úkolů, naší rolí je být nositelem hodnot a inspirací pro naše podřízené. Stáváme se morální autoritou, která je určitým kompasem toho, co je dobré a co špatné. Musíme si tuto skutečnost uvědomovat a dle toho se chovat.

Práce se stresem

24. 6. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Každý z nás prožívá určitou míru stresu, jak v osobním, tak pracovním životě. A tyto dva světy jsou samozřejmě vzájemně propojené. To, jaké to na nás má dopady ovlivňuje mnoho faktorů včetně našeho osobního přístupu a nastavení. Co ale platí pro všechny je, že pokud budete proaktivně pracovat na vaší vlastní „vnitřní energii“, tak budete libovolné zátěžové situace zvládat daleko lépe.

Význam porady pro nový tým

10. 6. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Význam porady u nově vytvořených týmů je zásadní a má vliv v několika rovinách. Přestože mohou být někdy odmítány, tak jejich pozitivní dopady při jejich správné realizaci jsou nezpochybnitelné. Jaké zásady bychom měli dodržovat a jakým způsobem ovlivňují náš tým a jeho členy?

Pozitivní myšlení

27. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Součástí každodenního života, ať v pracovní či soukromé oblasti, jsou úspěchy i neúspěchy. Ty výrazně ovlivňují naši náladu, výkon, prožívání ale i další přístup k situacím i lidem kolem nás. Úspěchy nás dokáží poměrně dobře nakopnout a nabít energií, která nás motivuje k dalším posunům. Naopak neúspěch umí velmi dobře srazit naše sebevědomí a odradit nás od dalšího snažení a aktivity. Klíčem k minimalizování negativních dopadů je naše mysl a náš osobní náhled.

Assessment centrum - výběr klíčových lidí

13. 5. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Proces výběru vhodných kandidátů je ve většině firem postaven na selekci kandidátů dle CV a následném personálním pohovoru. Během něho dochází k ověření kandidátem uváděných informací a znalostí v rámci krátkého setkání, včetně zhodnocení dojmu, který kandidát zanechal. To může být adekvátní u standardních pozic, ale co v případě klíčových či manažerských postů? Není lepší zvýšit jistotu správné investice a kandidáta řádně prověřit? Vhodnou formou může být právě Assessment Centrum (AC).

Moderování emotivní porady

29. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Při poradách či workshopech může docházet k situaci, kdy probíráme nové téma či úkol, s kterým potřebujeme seznámit celý tým a zároveň zjistit jejich nastavení vůči němu. Pokud nemá vedoucí dostatek zkušeností, tak může diskusi dát volný průběh nebo ji bude pouze minimálně moderovat. V tomto okamžiku bude další vývoj či přístup kolektivu výrazně ovlivněn typy lidí, kteří se diskuse účastní.

Smysl naší práce

15. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Většinová komunikace směrem k podřízeným se týká jejich konkrétní práce z pohledu, jaké je zadání, jak ji lépe dělat nebo jak se to podařilo. Velmi často, ale chybí prvek, který sám o sobě může být velmi silným motivátorem a impulsem pro to, abychom se o svoji práci zajímali a snažili se dosáhnout dobrého výsledku. Jedná se o smysl a důvod, proč konkrétně tuhle práci máme dělat a jaké bude mít dopady.

Touha se zlepšovat

1. 4. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Jeden z nejsilnějších impulsů a motivů, které nás vtahují do libovolné činnosti, je naše samotné zlepšování v konkrétní aktivitě. Jedná se o silný impuls, který je pro nás přitom tak přirozený. Jak ale takový mechanismus můžeme využít v pracovním prostředí?

Rozvoj samostatnosti podřízených

18. 3. 2019   Mgr. Petr Hlušička

Při práci s podřízenými se často můžeme setkat s tím, že vedoucí pracovník jen velmi nerad deleguje, drží si kontrolu nebo jen sklouzne do stereotypu, kterým výrazně limituje rozvoj svých podřízených, a tak i celého týmu. Vhodným způsobem, jak tomu můžeme předejít je vedení podřízených směrem k sebeřízení. To při vhodné realizaci má nejen dobrý motivační dopad, ale také výrazně podporuje jejich rozvoj.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520