• About us
  • Články

    Meditace nad dárkem pro zaměstnance

    27. 12. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Je po vánocích. Kapr byl sněden, kolekce na stromku vyrabována a v našich duších je v lepším případě klid a mír. Bohužel nejen kila navíc jsou následkem, který po nich můžeme velmi dlouho nést. Jedním z horších je upřímná snaha o obdarování zaměstnanců.

    Vzdělání je investice

    17. 12. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Vzdělávání zaměstnanců je věc, kterou bychom měli brát jako nutnost, ne však povinnost, kterou vůči nim máme. Základem úspěšného vzdělávání je jeho kvalifikovaný management, nikoli představa, že nám vše zajistí někdo jiný.

    Zpětná vazba od kolegů

    16. 12. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

    Možná to znáte. Kolega za vámi přijde a řekne vám, že se mu na vás to či ono nelíbí (případně naopak velmi líbí). Jak vám tato zpětná vazba může vlastně pomoci? A nemůže vám spíše uškodit? Pokusím se vám dát pár vodítek, jak přistoupit k informacím o své osobě od svých kolegů. Přičemž výstupem by pro vás měla být kvalitní informace, která vám umožní se v něčem zlepšit, tak, aby neutrpěla vaše sebeúcta.

    Konflikty na pracovišti

    16. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

    V každém společenském celku se přirozeně vyskytují konflikty. Není tomu jinak i v pracovním prostředí. Jedná se o průvodní jev toho, když jsou lidé ve vzájemné interakci. To zda budou mít pozitivní či negativní dopady závisí mnohdy pouze na nás samotných.

    Hra na workoholika

    9. 12. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

    Nejspíš znáte ve svém okolí někoho, kdo je sice stále „v jednom kole“, ale přesto si počíná nanejvýš neprakticky až chaoticky a jeho stůl je zavalen nevyřízenými záležitostmi. Přestože prakticky o ničem jiném než o práci nemluví, mnoho práce za ním vidět není. Možná máte co do činění s falešným workoholikem.

    Komunikace na pracovišti

    9. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

    Kvalita a úroveň komunikace na pracovišti fakticky ovlivňuje výkonnost a efektivitu dané společnosti. To jsou jasná fakta, často mechanicky prezentovaná. Málokdo se, ale zamyslí nad vlivy a dopady, které má na sociální klima a firemní kulturu.

    Firemní večírek

    6. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

    Přichází čas firemních večírků. V dnešní době, kdy se hledají úspory ve všech oblastech, tak se některým firmám může jevit, že je tato aktivita nákladná a zbytečná. Opak je pravdou. Samotný firemní večírek poskytuje zaměstnancům ideální neutrální prostor pro vzájemnou interakci, která jim umožní rozvinout jejich spolupráci a výkonnost. A co se týká nákladnosti? Není nutné utrácet statisíce, stačí poskytnout zaměstnancům adekvátní podmínky a program.

    Potřebujete mít vše hotovo?

    2. 12. 2012   PhDr. Jan Drahoňovský

    Knihu Davida Allena „Mít vše hotovo“ jistě nemusím blíže představovat. Pojďme se mírně kriticky podívat na přednosti i záludnosti této moderní metody time-managementu nebo sebeřízení, která si mezi manažery našla u nás mnoho příznivců. 

    Máme mentorovat?

    26. 11. 2012   PhDr. Vojtěch Bednář

    Pozitivní mentoring, tedy poskytování informací, zkušeností, osobní expertízy a podpory je velmi efektivní cestou rozvoje podřízených. Jeho využití ale není možné všude, a už vůbec ne vždy. Máme mentorovat?

    Adaptace nových zaměstnanců

    26. 11. 2012   Mgr. Petr Hlušička

    V lidských zdrojích využíváme mnoho procesů. Většina nás stojí nemalé prostředky. Časové i ty finanční. Jedná se o nákladné procesy, které nám umožňují získávat kvalitní zaměstnance, rozvíjet zaměstnance nebo je motivovat. Často ale opomíjíme ten proces, který často děláme automaticky, není finančně nákladný a mnohé ovlivňuje. Jedná se o ADAPTAČNÍ PROCES. Ten má obrovský dopad a vliv na to, jak rychle k nám nový zaměstnanec „zapadne“, jak se u nás bude cítit, jak bude motivovaný u nás zůstat, jak bude „zapálený“ pro naši věc.


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

    Today 257

    Yesterday 360

    Week 2154

    Month 7473

    All 15781

    Currently are 111 guests and no members online

    Kubik-Rubik Joomla! Extensions