• About us
  • 6. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

    Přichází čas firemních večírků. V dnešní době, kdy se hledají úspory ve všech oblastech, tak se některým firmám může jevit, že je tato aktivita nákladná a zbytečná. Opak je pravdou. Samotný firemní večírek poskytuje zaměstnancům ideální neutrální prostor pro vzájemnou interakci, která jim umožní rozvinout jejich spolupráci a výkonnost. A co se týká nákladnosti? Není nutné utrácet statisíce, stačí poskytnout zaměstnancům adekvátní podmínky a program.

    Firemní večírek je ideální formou nízkonákladové investice společnosti do svých zaměstnanců.  Jako první je důležité zmínit základní myšlenky a důvody jejich existence. Za prvé se jedná o ocenění a poděkování zaměstnancům za jejich výkony. Za druhé jim firma zároveň poskytuje příležitost, která zaměstnancům umožní posunout jejich vzájemné mezilidské vztahy napříč celou společností.

    První důvod bližší upřesnění nepotřebuje. Ten druhý už je pro mnohé méně samozřejmý. Na večírku dáváte příležitost k setkání zaměstnanců z různých oddělení, která nemají příležitost se v pracovním procesu normálně setkat. Mají šanci se navzájem lépe poznat a nastartovat proces vzájemné kooperace, která zvyšuje standardní spolupráci čistě pracovních vztahů. Neformální úroveň takto nastartovaných vztahů usnadňuje jejich přenos do komunikace a interakce v rámci formálních firemních vztahů. Umožňuje tak rozvinout spolupráci napříč firmou, zkvalitnit vzájemnou interakci, spolupráci a komunikaci.

    Možnost neformálně komunikovat napříč firmou a hierarchií poskytuje zaměstnancům lepší možnost uvědomění si toho, že jsou součástí firmy. Šéfové mají naopak příležitost poznat své kolegy a podřízené z jiného úhlu pohledu. Dává to celkově dobrý prostor ke zkvalitnění úrovně firemní kultury.

    A co se týká nákladnosti?

    Není nutné investovat do laserových show, ohňostrojů, cirkusových umělců či hudebních skupin. Pokud nemáme neomezený rozpočet, tak také nemusíme využívat služeb agentur. Správný účel může bohatě splnit i pronajmutí restaurace, či adekvátních prostor, a program, který mohou pomoci vytvořit sami zaměstnanci. To může být naopak o to zajímavější a pro zaměstnance lákavější.

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

    Today 282

    Yesterday 360

    Week 2179

    Month 7498

    All 15806

    Currently are 198 guests and no members online

    Kubik-Rubik Joomla! Extensions