• About us
  • Články

    Delegování

    6. 5. 2013   Mgr. Petr Hlušička

    Jedna ze základních definic řízení je dosahovat výsledků prostřednictvím jiných lidí. Tedy za využití delegování. Co můžete udělat proto, abyste tuto dovednost lépe zvládli?

    Asertivní jednání

    29. 4. 2013   Mgr. Petr Hlušička

    Asertivita bývá často skloňovaným slovem a jedním z hlavních bodů osobního rozvoje. Jaká je její podstata a proč je tak užitečná?

    Jak lžeme sami sobě #2

    22. 4. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

    Po úspěšném dílu o vnitřních lžích přicházím s pokračováním. Proč věnovat tolik pozornosti odkrýváním nepravd, které přeci všichni okolo také používají a nijak jim to zjevně v životě nevadí? Protože pouze skrze tuto vnitřní upřímnost se můžeme stát skutečně silnými. Kdo pečlivě své slabosti skrývá, podobá se zločinci, který se bojí, aby nebyl dopaden. Pokud si však uvědomíme, jakým bludům jsme ochotni věřit, můžeme se jim zasmát a už nad námi ztratí svou moc. 

    Genderový konflikt na pracovišti I.

    22. 4. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Můžeme si říkat odborníci, můžeme být profesionálové, když dojde na mužsko-ženské vztahy, jsme nakonec jen to, čím nás příroda obdařila.

    Osobní prezentace a image

    15. 4. 2013   Mgr. Petr Hlušička

    Naše chování a vystupování, ať už si to uvědomujeme či nikoli, působí na naše okolí. Vždy když se nacházíme ve společnosti druhých lidí, tak vytváříme a zanecháváme o sobě nějaký dojem, obraz nebo nějaké mínění. To, jaký dojem jsme vytvořili, ovlivňuje chuť i ochotu druhých s námi dále komunikovat.

    Spolupráce se vzdělávacími institucemi

    8. 4. 2013   Mgr. Petr Hlušička

    Touto aktivitou nemáme na mysli využívání externích školících firem, ale spolupráci se školami, univerzitami či odbornými institucemi. Jakým způsobem se to dá využít a jaké to může přinášet výhody?

    Psychologické poradenství, aneb proč se neptat na radu maminky

    25. 3. 2013   PhDr. Jan Drahoňovský

    Mohlo by se zdát, že na všechny podstatné otázky života lze najít v knížkách či na internetu odpovědi, tedy že každý problém má své řešení. A přesto lidé stále dokola řeší ty samé problémy  jejich života a soužití s jinými lidmi. Ptají se na radu různých lidí, i když by si to mohli nastudovat jinde. A potom se hodí k ruce různí rádci. Takovým rádcem může být třeba maminka, šéf nebo kamarádi v hospodě. Ne vždy je to však přínosné nebo vhodné a potom se možná tazatel obrátí na profesionála.

    Jak sdělit změnu v pěti krocích

    25. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    Kdy jste naposledy museli sdělovat podřízeným či partnerům, že v aktuálním projektu dochází ke změně, která se dotkne asi poloviny již odvedené práce, případně že je potřeba výrazně šetřit? Ustáli to? Nepropadli depresi, nebo neutekli?

    Když je zaměstnanec senior

    18. 3. 2013   PhDr. Vojtěch Bednář

    komunikace s podřízeným v seniorském věku má svá specifika, často vyžaduje cit i odlišný přístup oproti mladším kolegům. Zato se nám však senior může odvděčit pozitivními vlastnostmi, které z mladšího pracovníka nedostaneme.

    Jednání s problematickými lidmi

    18. 3. 2013   Mgr. Petr Hlušička

    Každý musí občas jednat s lidmi, s kterými se mu těžko komunikuje.  Může se jednat o útočné, manipulativní nebo naopak o nepřístupné jedince. Co dělat v takovýchto případech?


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

    Today 257

    Yesterday 360

    Week 2154

    Month 7473

    All 15781

    Currently are 99 guests and no members online

    Kubik-Rubik Joomla! Extensions