Články Mgr. Petra Hlušičky

Jednání s problematickými lidmi

18. 3. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Každý musí občas jednat s lidmi, s kterými se mu těžko komunikuje.  Může se jednat o útočné, manipulativní nebo naopak o nepřístupné jedince. Co dělat v takovýchto případech?

Proč využívat Assessment Centrum?

11. 3. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Využitím AC můžeme zkvalitnit výběr vhodných kandidátů na specifické pozice. Tuto metodu sice nelze použít vždy, ale ve vhodné situaci nám ušetří spoustu prostředků a zajistí nám vyšší potenciál lidského kapitálu. Díky čemu je ale vlastně tak výhodná?

Motivace zaměstnanců

25. 2. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Pokud zaměstnanci nejsou motivovaní, tak dosahují mnohem nižších výkonů, než kterých jsou schopni. Můžeme mít tedy sebekvalitnější pracovníky, do kterých investujeme mnoho zdrojů a úsilí, ale pokud je nedokážeme správným způsobem motivovat, tak je vše zbytečné.

Styly vedení

18. 2. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Vedoucí pracovníci se od sebe v mnohém odlišují. Každý člověk je jiný. Stejně tak vedoucí mají svůj oblíbený či naučený přístup ve vztahu k podřízeným. Existuje mnoho způsobů jak tyto styly vedení lidí od sebe rozlišovat. A pro každý styl existují také doporučení, kdy a v jaké situaci je který vhodný.

Zvládání stresu

4. 2. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Stres je běžná lidská reakce v okamžicích, které vnímáme jako výzvy nebo ohrožení. Ve většině případů nám umožňuje dosahovat vyšších výkonů a překonávat sami sebe. Co se s námi ale stane, když tato situace překročí určitou mez? A co nám pomůže stres zvládnout?

Kreativní řešení problémů

21. 1. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Při řešení problematických situací si často vystačíme s vlastními zkušenostmi a zavedenými postupy. Někdy se ovšem můžeme dostat do situace, kdy budeme muset hledat novou variantu, jak ji vyřešit.

Time management II.

14. 1. 2013   Mgr. Petr Hlušička

V předchozím článku jsme se zabývali prvním krokem pro zvládání situací, kdy se dostáváme do časového stresu a potřebujeme řešit více úkolů zároveň. Nyní se zaměříme na náš další postup, jak zefektivnit a zlepšit naše využití času, za použití seznamu úkolů.

Time management I.

7. 1. 2013   Mgr. Petr Hlušička

Ten kdo má na své pozici volnou ruku na organizaci svého času a práce, se může dostat do situace, kdy se dostává do časového stresu. Naučit se plánovat svůj čas je tématem každého, kdo se do podobné situace dostal. Kdo se nenaučí mít kontrolu sám nad sebou a svým časem, tak musí přijmout skutečnost, že bude řízen někým jiným.

Konflikty na pracovišti

16. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

V každém společenském celku se přirozeně vyskytují konflikty. Není tomu jinak i v pracovním prostředí. Jedná se o průvodní jev toho, když jsou lidé ve vzájemné interakci. To zda budou mít pozitivní či negativní dopady závisí mnohdy pouze na nás samotných.

Komunikace na pracovišti

9. 12. 2012   Mgr. Petr Hlušička

Kvalita a úroveň komunikace na pracovišti fakticky ovlivňuje výkonnost a efektivitu dané společnosti. To jsou jasná fakta, často mechanicky prezentovaná. Málokdo se, ale zamyslí nad vlivy a dopady, které má na sociální klima a firemní kulturu.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520