Články Mgr. Petra Hlušičky

Závislost na práci

23. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Přestože se může zdát, že termín závislost na práci (workoholismus) může být pouze negativním označením pro člověka, který je výkonově orientovaný a je motivovaný dosahovat vysokých pracovních výsledků, tak se jedná o velmi vážný zdravotní stav.

HR a sociální sítě

2. 2. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Sociální sítě se ukazují jako silný obchodní a personální nástroj. Jejich využití po nás požaduje nejprve výběr vhodných sítí a následně odpovídající formy a způsobu použití, tak aby to přinášelo hodnotu pro organizaci. To vyžaduje důkladné pochopení klíčových výhod a úskalí sociálních médií a efektivního řízení jejich využití v rámci organizace.

Rozvojový plán

19. 1. 2015   Mgr. Petr Hlušička

Začátek roku je tradičně spojován s osobními cíli a předsevzetími v soukromém životě. Jak ale toto období využít po profesní stránce?

Výzva pro tým

22. 12. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Většina z nás si v období konce jednoho roku a začátku toho nového klade ve svém soukromém životě řadu osobních předsevzetí. Stanovujeme si, čeho bychom chtěli dosáhnout a čemu by se bylo lepší naopak v příštím roce vyvarovat. Toto výjimečné období může být vhodným okamžikem i pro stanovení správné výzvy pro vlastní pracovní tým.

Asertivita - část II.

8. 12. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Asertivita je celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí, který usnadňuje navazování plnohodnotných vztahů a pomáhá s vlastním sebeuvědoměním a sebeprosazením. V rámci vedení asertivního rozhovoru existují pravidla, které vám mohou pomoci v začátcích.

Manažerské dovednosti III.

10. 11. 2014   Mgr. Petr Hlušička

V závěrečném článku o manažerských dovednostech se dozvíte o zbývajících oblastech, které jsou zásadní u vedoucích pozic. A ke zmínce také přijdou nejčastější manažerské chyby.

Manažerské dovednosti II.

13. 10. 2014   Mgr. Petr Hlušička

V pokračování článku o manažerských dovednostech se dozvíte o dalších oblastech, které přímo ovlivňují kvalitu manažerské práce a které mohou být buď vaší předností, nebo slabinou. Jedná se o motivaci lidí, řešení konfliktů a komunikaci.

Manažerské dovednosti část I.

15. 9. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Chcete-li být dobrý manažer, musíte mít rozsáhlý soubor dovedností - od plánování, delegování, přes komunikaci a motivaci. Vzhledem k tomu, že požadavky a potřeby pro tento typ pozice jsou tak obsáhlé, tak je často lákavé rozvíjet dovednosti v oblasti řízení, kterým již vyhovujete. Ale pro váš dlouhodobý úspěch je rozumné analyzovat dovednosti ve všech oblastech řízení - a následně pracovat na rozvoji ve všech těchto oblastech.

Asertivita - část I.

25. 8. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Asertivita není pouze komunikační styl, ale celkový přístup k sobě samým a ke svému okolí.  Její základ je položen na rovnováze mezi prezentováním svých vlastních názorů a respektováním práv a potřeb ostatních.

Komunikace a její styly

21. 7. 2014   Mgr. Petr Hlušička

Při jednání se svým okolím můžete využít poměrně široké škály komunikačním stylů a přístupů. Jejich základní dělení je poměrně jednoduché a vychází z toho, co vám mohou nabídnout a o co při jejich použití můžete naopak přijít.


© 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520