• About us
  • 20. 12. 2021   PhDr. Vojtěch Bednář

    Rád byste, aby vaši zaměstnanci vstoupili do nového roku s optimismem a plni sil? Můžete jim k tomu pomoci, dnes nabídneme pět praktických tipů, jak na to.

    Konec roku se nezadržitelně blíží a problémy našeho světa nijak neustávají. Co můžeme jako vedoucí či zaměstnavatelé udělat proto, aby alespoň do začátku toho následujícího naši zaměstnanci vstoupili s přiměřenou dávkou optimismu a pracovní energie? Překvapivě dost. Níže vám nabízíme pět osvědčených a vyzkoušených tipů, co můžete udělat, ať už před Vánoci, nebo po novém roce.

     1. Snažte se uzavřít co nejvíce práce před koncem roku a nejlépe před Vánoci.

    Začátek nového roku je jedním z tzv. psychologických předělů, který vnímáme jako konec jedné a počátek jiné doby. Spolu se začátkem školního roku (který je k tomu mimochodem vhodnější) je to období, kdy jsme více ochotni se pouštět do nové práce a projektů. Abychom k tomu byli připraveni, snažte se, aby vaši lidé dokončili před koncem roku tolik práce, kolik je jen možné. Vzhledem k tomu, že většina z nás s koncem pracovního roku ztotožňuje poslední týden před Vánoci, je nejvyšší čas dokončit nejdůležitější věci právě v něm, a pokud pracujete „mezi svátky“, věnovat se spíše údržbovým činnostem.

    2. Dejte lidem do nového roku nové úkoly

    Nový rok je ideální příležitost pro nové úkoly. Neměly by být příliš obtížné nebo náročné a neměly by být vysilující. Je ale dobře, aby je lidé sami chtěli plnit a aby je úkoly motivovaly. Pokud je to možné a povaha práce to vyhovuje, je moc dobře, pokud zaměstnanci mohou o svých úkolech pro následující kalendářní rok spolurozhodovat.

     3. Malý dárek pro každého pomůže

    Každému zaměstnanci byste měli popřát hezké Vánoce a hodně štěstí v novém roce. Každý zaměstnanec by měl dostat malý dárek, nebo pozornost. Není-li možnost dát jim je před Vánoci, můžete tak učinit po novém roce. V každém případě by měli vědět, že si jejich práce vážíte a že ji potřebujete. Pokud je management schopen vymyslet „překvapení“ právě pro období Vánoc a nového roku pro každého ze zaměstnanců, je to jen dobře.

    4. Vylepšení pracovního prostředí

    Máte možnost, jak zaměstnancům zlepšit pracovní prostředí? I zdánlivá maličkost jako je třeba zlepšení prostředí šaten, občerstvení, stolů a podobně u příležitosti nového roku je výborným pozitivním symbolem, a to zvláště, pokud po nich budeme současně chtít nové úkoly. Ideální příležitostí ke zlepšení podmínek jsou všechny věci, které jsme doposud zanedbávali anebo na které jednoduše nebyl čas a prostor. Pamatujte, že i drobná změna může přinést podstatné zlepšení morálky zaměstnanců, pokud je překvapí.

     5. Zapomeňte na konflikty

    Vánoční období a přelom roku je ideální dobou k překonání všemožných konfliktů a animozit, ke kterým dochází v práci. Řada vedoucích pracovníků právě v této době vyhlašuje jistý „pardon“ problémům se zaměstnanci, nabízí vstřícné kroky a novou příležitost zaměstnancům, kteří se v uplynulém období chovali problémově. Velkou předností tohoto přístupu je, že působí pozitivně nejenom na ty, kterým otevřenou náruč nabídneme, ale také na jejich kolegy a spolupracovníky.

    Přejeme vám, aby vaše Vánoce byly šťastné a veselé a aby vstup do nového roku byl pozitivní pro vás i pro vaše zaměstnance.  

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

    Today 279

    Yesterday 360

    Week 2176

    Month 7495

    All 15803

    Currently are 79 guests and no members online

    Kubik-Rubik Joomla! Extensions