• About us
  • 9. 5. 2016  

    Dobrý den. V naší firmě připravujeme zásadní organizační změnu (kombinace stěhování a způsobu práce). Zatím se nám to daří udržet pod pokličkou před zaměstnanci, bílými límečky, ale budeme jít to muset nějak říct. Čekáme problémy, protože změna bude nejenom nepříjemná, ale také v rozporu s tím, co jím bylo slibováno v minulosti. Co poradíte? P.A.

    odpovídá: PhDr. Vojtěch Bednář

    Pokud připravujete zásadní reorganizaci, je potřeba stejně jako na technickou přípravu dbát na to, jak jí nejen vysvětlit, ale i prosadit u zaměstnanců. Jestliže očekáváte odpor, je dobré

    • Je s připravovanými změnami seznámit postupně
    • Je nechat adaptovat (přizpůsobit se) s předstihem
    • Je zapojit do změn (i kdyby jen symbolicky) tak, aby měli pocit, že se na nich aktivně podílí
    • Jim ukázat pevné rozhodnutí a odhodlání dovést změny až do konce

    Připravte si plán prosazení, a postupujte podle něj. Snažte se poskytnout zaměstnancům informace, ale nezahlcujte je jimi. Více si o prosazování změn můžete přečíst na našem serveru, v každém případě je ale potřeba začít s dostatečným předstihem před samotnou akcí.  Pokud potřebujete, rádi vám pomůžeme jak s tím, jak změny prosadit, tak s naplánováním a řízením jejich prosazování. Můžete nám napsat na vojtech.bednar@firemni-sociolog.cz

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520