• About us
  • 10. 11. 2014   Mgr. Petr Hlušička

    V závěrečném článku o manažerských dovednostech se dozvíte o zbývajících oblastech, které jsou zásadní u vedoucích pozic. A ke zmínce také přijdou nejčastější manažerské chyby.

    Plánování, řešení problémů a rozhodování

    Většina manažerů se v těchto oblastech cítí jistě a sebevědomě, a to velmi často oprávněně, protože většina z nich se rekrutuje z řad kvalifikovaných odborníků, kteří byli povýšeni mimo jiné z důvodů jejich znalostí a analytických schopností.
    Často bohužel právě kvůli jejich jistotě v této problematice dochází k tomu, že velkou míru svých aktivit soustředí právě do těchto oblastí. Může docházet i k tomu, že se snaží dále v těchto oblastech sebezdokonalovat. A to na úkor ostatních dovedností, v kterých mají skutečné slabiny.
    Věnujte svým vedoucím pracovníkům pozornost, zda se právě zbytečně nesoustředí na dovednosti, v kterých excelují a opomíjejí zlepšovat své nedostatky a slabiny. Toto je přirozená tendence, kvůli které především „junior“ manažeři potřebují zpětnou vazbu a impuls zvenčí.

    Přesto, pokud budete potřebovat tyto dovednosti rozvíjet, tak několik doporučení můžete nalézt zde na Firemním Sociologovi.
     
    http://www.firemni-sociolog.cz/clanky/229-jak-zkrotit-cas-cast-i-co-muzeme-delat-se-svym-casem
    http://www.firemni-sociolog.cz/clanky/128-kreativni-reseni-problemu
    http://www.firemni-sociolog.cz/clanky/187-klicova-rozhodnuti


    Časté manažerské chyby

    Existuje celá řada společných chyb, kterých se manažeři často a zbytečně dopouštějí. Uveďme si ti nejběžnější:

    Nedostatečná komunikace

    -    Včasné a přesné předávání informací podřízeným vám zajišťuje, že budou úkoly vyřešeny rychle a správně. V případě, že si ještě ověříte, že si navzájem rozumíte, tak neuděláte chybu.
    -    Konzultujte pravidelně se svým nadřízeným.
    -    Za svým nadřízeným přicházejte v okamžiku, kdy již máte problém promyšlený a máte varianty jeho řešení.

    Krátkodobá vs. trvalá řešení

    -    Nesnažte se dělat provizorní opravy následků, snažte se hledat samotné příčiny a snažte se řešit je. Hledejte dlouhodobá východiska a systémová řešení.


    Nedostatečné delegování
    -    Při nástupu na vedoucí pozici má většina vedoucích tendenci mít kontrolu nad vším a většinu situací řeší sama. To není nejefektivnější využití času, naopak dochází k plýtvání potenciálu podřízených. Naučte se důvěřovat svým zaměstnancům, vhodným delegováním můžete znásobit množství a kvalitu odvedené práce.


    Opomenutí stanovení cílů
    -    V okamžiku, kdy podřízení neobdrží žádné zadání a nedojde ke stanovení cílů a výhledů do budoucna, tak jejich efektivita zůstane na bodu mrazu. Naopak nastavením dosažitelných cílů můžete usnadnit jednotlivým zaměstnancům dosahovat cílů, ale zároveň je i motivovat.


    Pochvala
    -    Jedná se o klíčovou oblast, která je nejjednodušší a nejúčinnější, pokud se budeme bavit o motivaci zaměstnanců. Novým vedoucím pracovníkům to dává možnost navázat úzký kontakt se svými podřízenými a předávat jim zpětnou vazbu.


    Poznáváte některé z těchto chyb u sebe nebo ve svém okolí?

    Důležité je rozvíjet a zlepšovat své manažerské schopnosti průběžně, tak jak se bude vyvíjet vaše kariéra a jak si budete stanovovat své manažerské výzvy. Nesmíte zapomínat, že je třeba rozvíjet nejen své technické a odborné dovednosti, ale i své manažerské schopnosti. Díky pochopení této rovnováhy se můžete stát velmi efektivním manažerem.

    Přihlásit odběr na LinkedIn

    PhDr. Vojtěch Bednář

    PhDr. Vojtěch Bednář

    Specializuji se na otázky vedení, motivování, řízení lidí ve firmách, vytváření a udržování firemní kultury. Pracuji s manažery a vedoucími pracovníky na všech úrovních a pomáhám jim pracovat s lidmi. Efektivně, smysluplně a přátelsky.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Petr Hlušička

    Mgr. Petr Hlušička

    Odborný psycholog zabývající se především aplikovanou psychologií v oblasti lidských zdrojů.

    více o autorovi
    články autora

    PhDr. Jan Drahoňovský

    PhDr. Jan Drahoňovský

    Psychologické poradenství v rámci firmy i osobního života, školení, semináře

    Témata: Komunikační pasti a bariéry, přesilové hry a manipulace, stresové zatížení, propojení práce a osobního života, existenciální dilemata apod.

    více o autorovi
    články autora

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Mgr. Jakub Oliva, LL.M.

    Jako advokát s výlučnou specializací na pracovní právo jsem s našimi klienty absolvoval nespočetně kontrol ze strany inspekce práce, stejně tak jako mám za sebou nepřeberná jednání s odborovými organizacemi a soudní řízení týkající se pracovního práva (pracovní úrazy, nemoci z povolání, odstupné, neplatné výpovědi a okamžitá zrušení, spory z kolektivních smluv, diskriminace, náhrada škody aj.).

    více o autorovi
    články autora


    © 2024 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

    Today 339

    Yesterday 360

    Week 2236

    Month 7555

    All 15863

    Currently are 89 guests and no members online

    Kubik-Rubik Joomla! Extensions