Užitečné informace
Role vedoucího a očekávání zaměstnanců
3. 10. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Vedoucí pracovníci se velmi často zamýšlejí nad svými podřízenými a nad svými kroky vůči nim. Ale Zkusme někdy obrátit pohled a nahlédnout pod to, jak je to naopak. Jak nás vnímají naši podřízení a co od nás vlastně očekávají a potřebují?
Koho nikdy nepropouštět
26. 9. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Stále častěji se setkáváme s tím, že firmy uvažují v důsledku cen energií a ekonomické nejistoty o tom, že budou omezovat své stavy. Radíme jim s tím, jak je redukovat co nejšetrněji. Koho ale nikdy nepropouštět?
Výkonnost a vztahy na pracovišti
19. 9. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Při práci s týmem si všímáme především nastavování cílů, produktivity, efektivity a ziskovosti. Na vedlejší koleji, jestli vůbec, zůstává kvalita komunikace a často i vztahy. Ve skutečnosti se ale nemůžeme dopouštět větší chyby, protože právě toto jsou proměnné a podmínky, které nám zásadně ovlivňují od výsledků až po spokojenost.
Benefity do časů krize
12. 9. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Co nabídnout zaměstnancům, když sami máme málo? Ekonomická změna proměňuje také zaměstnanecké benefity a je to jen dobře.
Interní komunikace v náročném období
5. 9. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Současná doba přináší náročné okamžiky nejen firmám, které řeší existenční problémy, ale také zaměstnanci, kteří se musí vyrovnávat často s extrémními dopady na rodinné rozpočty s nejistými výhledy do budoucna. V těchto okamžicích musíme mít na paměti i adekvátní komunikaci a práci s našimi lidmi.
Jak přimět šéfa, aby se choval jako šéf
22. 8. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Na našem webu píšeme pro manažery a vedoucí pracovníky. Někdy se však na nás obracejí jejich podřízení. Nejčastěji s problémem, že se jejich šéf nechová, jak by měl. Že je něco špatně. Jak můžete přimět svého šéfa, aby se choval jako šéf?
Práce na dovolené
8. 8. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Konečně je období dovolených – pro mnohé zasloužený odpočinek nebo možnost na chvíli vypnout. Čas, kdy chcete nechat práci být a věnovat se sami sobě a blízkým. A v okamžiku, kdy jste na dovolené, tak neustále kontrolujete firemní e-maily nebo dokonce vyřizujete pracovní telefonáty. Pokud vám to připadá povědomé, nejste jediní, kdo má problém na dovolené vypnout.
Jak zvládnout vyjednávání s odbory
25. 7. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Kolektivní vyjednávání je těžká disciplína, a ne každý manažer ji zvládne. Dnes se podíváme na to, jak k tomuto vyjednávání přistupovat.
Signály před odchodem zaměstnance
10. 7. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Už se Vám někdy stalo, že za Vámi přišel podřízený s tím, že si chce promluvit a rovnou začal mluvit o odchodu? Přemýšleli jste nad tím, že to přišlo jako blesk z čistého nebe?
Firemní benefit - Zaměstnanecký asistenční program
20. 6. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Zaměstnanecký asistenční program (ZAP) je firemní benefit, který pomáhá zaměstnancům při řešení náročných životních situací, které by mohly mít nepříznivý dopad na jejich pracovní výkon, zdraví a pohodu.