Užitečné informace
Personální trendy v roce 2022
10. 1. 2022 PhDr. Vojtěch Bednář
Každý nový rok s sebou přináší také nové trendy a očekávání. Co nás letos čeká v oblasti personalistiky a leadershipu? Pět předpovědí Firemního sociologa
Velké množství porad
3. 1. 2022 Mgr. Petr Hlušička
Častým problémem, s kterým se můžeme setkávat je přetížení zaměstnanců velkým množstvím porad. Přitom většina lidí nemá porady v oblibě a nutno dodat, že především díky negativním zkušenostem s nimi. Jaké jsou za tím důvody?
5 témat roku 2021
27. 12. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Co nejvíce zajímalo čtenáře Firemního sociologa v roce 2021? Přinášíme pět nejčtenějších nových článků na našem webu za uplynulý rok.
Pět tipů pro šťastnější Vánoce a nový rok
20. 12. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Rád byste, aby vaši zaměstnanci vstoupili do nového roku s optimismem a plni sil? Můžete jim k tomu pomoci, dnes nabídneme pět praktických tipů, jak na to.
Sociální sítě a detox
13. 12. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Pro mnoho z nás se stalo téměř denní rutinou přihlásit se ke svému účtu na sociálních sítích a bezcílně procházet novinky. Ať z pracovních důvodů, zábavy nebo nudy. Uvědomujete si, kolik času denně strávíte na sociálních sítích? Otázkou je, zda není čas na digitální detox?
Změna stylu vedení s novým majitelem
6. 12. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Rodinná firma s asi padesáti zaměstnanci změnila začátkem letošního roku majitele. Nový vlastník má zajistit rozvoj, jenže má vůči svým zaměstnancům zcela jiný manažerský styl…
Sebehodnocení v rámci hodnotícího pohovoru
29. 11. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Hodnotící pohovory realizujeme v průběhu celého roku, přesto je často spojujeme s jeho závěr. Hlavním důvodem je určité zhodnocování a bilancování, které sama o sobě toto období přináší. Důležitým aspektem, který můžeme v rámci pohovorů využít, je sebehodnocení ze strany samotného zaměstnance. To přináší mnohé výhody.
Sedm rad pro optimismus ve firmě
22. 11. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Doba je náročná a zaměstnanci potřebují alespoň trochu optimismu. Co můžeme udělat pro to, abychom jim ho dodali? Dnes vám nabídneme sedm praktických tipů, které zvládne doslova každý.
Únava zaměstnanců z opatření
15. 11. 2021 PhDr. Vojtěch Bednář
Ignorování pandemických opatření. Unavenými, otrávenými, vysílenými lidmi. Zaměstnanci, kteří toho mají prostě a jednoduše dost. S tímto problémem se setkáváme stále častěji.
Empatie na pracovišti
8. 11. 2021 Mgr. Petr Hlušička
Empatie je jedním z klíčových faktorů, když přijde na pořad dne řešení konfliktů, zvládání náročných situací, ale také obyčejné vedení týmu. Je to velmi často neuvědomovaný nebo nevyřčený aspekt, který ale zásadním způsobem ovlivňuje nejen naši úspěšnost, ale také spokojenost.